دی کلرو متان

متانول
متانول (Methanol)
اکتبر 1, 2019
ان هگزان
اکتبر 1, 2019

دی کلرو متان

دی کلرو متان - دی کلرومتان

دی کلرو متان - دی کلرومتان

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”531″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”zoom”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_btn title=”دانولد فایل MSDS دی کلرومتان اکسیر” color=”danger” size=”lg” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Favatajhiz.com%2Fwp-content%2Fuploads%2FEx-013502.pdf||target:%20_blank|”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

دی کلرو متان

Dichloromethane, CH2Cl2 (DCM)
دی کلرومتان یک حلال آلی است که به طور گسترده در تحقیقات شیمیایی استفاده می شود. یک مایع بی رنگ و فرار است، اما در هوا قابل اشتعال و قابل انفجار نیست.

فرمول شیمیایی: CH2Cl2

کد مرک دی کلرو متان: 106050

کد سیگما آلدریچ دی کلرو متان: 270997 CAS number 75-09-2

روش تولید دی کلرومتان

دی کلرومتان معمولاً با حرارت دادن متان با گاز کلر تولید می شود. محصولات این فرایند ترکیبی از کلرومتان (متیل کلرید)، دی کلرومتان (متیلن کلرید)، تری کلرومتان (کلروفرم) و تتراکلرومتان (تتراکلرید کربن) است که به وسیله تقطیر از هم جدا می شوند.

ویژگی ها و خواص دی کلرمتان

در میان این محصولات اگرچه دی کلرومتان کمترین میزان سمیت را داراست ، اما استنشاق آن می تواند علائمی از خواب آلودگی تا تحریک دستگاه تنفسی و حتی مرگ ایجاد کند. همچنین پیش بینی می شود که یک عامل سرطان زا در انسان باشد.
علیرغم خطرات سلامتی ، دی کلرومتان یکی از اصلی ترین حلال هاست که برای کافئین زدایی از دانه های قهوه استفاده می شود. دی کلرومتان باقی مانده بسیار پایین تر از غلظت 10ppm است که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجاز است.

دی کلرو متان یا متیلن کلراید یک ترکیب آلی مایع فرار با بویی شیرین است. این ماده در آب غیر قابل حل می باشد ولی در بسیاری از حلال های آلی حل می شود. از این ترکیب عموما به عنوان حلال استفاده می شود. 

این ماده به‌طور طبیعی در میان جلبک‌ها و آتشفشان‌ها وجود دارد. به‌طور مصنوعی هم در اثر واکنش کلرومتان یا متان با گاز کلر در دمای ۵۰۰-۴۰۰ درجه سلسیوس تولید می‌شود و شکل ظاهری این ترکیب، مایع بی‌رنگ است.

خصوصیات دی‌کلرومتان

نامهای دیگر : متیلن کلراید

جرم مولی : 84.93 g/mol

شکل ظاهری : Colorless liquid

چگالی : 1.33 g/cm3 liquid

دمای ذوب : −۹۶٫۷ درجه سلسیوس

دمای جوش : ‎39.6 °C, 313 K, 103 °F

انحلال‌پذیری در آب : 13 g/L at 20 °C

فشار بخار : 47 kPa at 20 °C

کاربرد دی کلرو متان

  • حلال خوب
  • در تولید قهوه و چای
  • در تولید اسپری ها
  • ضد عفونی کردن محصولات کشاورزی

خرید دی کلرومتان

شرکت آوا تجهیز آزما نمایندگی شرکت اکسیر اتریش در ایران در زمینه تولید و فروش مواد شیمیایی در اصفهان فعالیت داشته و واردات مستقیم مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی از برندهای معتبر جهانی را انجام می نماید. برای خرید دی کلرومتان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جدیدترین محصولات

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column css=”.vc_custom_1589950526354{background-color: #81d742 !important;}”][vc_widget_sidebar sidebar_id=”sidebar-side02″][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *